eBookItalian-language Edition (Italian-language Edition)

$8.99 

Available on Compatible NOOK Devices and the free NOOK Apps.
WANT A NOOK?  Explore Now

Related collections and offers


Overview

È una Cina rappresentata nella crudezza, a volte nella brutalità della sua vita quotidiana, quella di Mo Yan. Ma anche una Cina toccata dalla poesia, dalla sensazione del meraviglioso. I personaggi di questi racconti sembrano sempre sul punto di soccombere, ma conservano una loro leggerezza magica. In particolare, sono i bambini a impersonare il confine tra fragilità assoluta e capacità di illuminare il mondo, di fare miracoli. E sono loro i protagonisti, orfani, miserabili ma ricchi della capacità di vedere le piú sottili efferatezze e le piú segrete meraviglie.
Secondo Mo Yan sono loro a portare sulle spalle il peso dell'anima, e cercano di traghettarla sull'altra riva del fiume: tra esseri umani che spesso hanno dimenticato di essere stati anche loro, un giorno, figli e bambini.

Product Details

ISBN-13: 9788858407301
Publisher: EINAUDI
Publication date: 12/07/2012
Sold by: GIULIO EINAUDI EDITORE - EBKS
Format: eBook
File size: 369 KB
Language: Italian

About the Author

Mo Yan is the pen name of the Chinese novelist Guan Moye, who is one of the most celebrated writers in the Chinese language. His best-known novels in the West include Red Sorghum, which was made into an award-winning film; The Garlic Ballads, Shifu: You'll Do Anything for a Laugh; and Big Breasts and Wide Hips. He was awarded the 2012 Nobel Prize in Literature, making him the first resident of mainland China to win the award.
From the B&N Reads Blog

Customer Reviews